Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Willingness to pay for electricity-driven passenger vehicles
Horváthová, Inés ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kukačka, Jiří (oponent)
Predložená práca analyzuje vyjadrené preferencie k 4 typom osobných vozidiel (k vozidlám konvenčným, čisto hybridným, hybridným s možnosťou napájania a elektrickým na batériu). Pre získanie dát bol použitý výberový experiment, vykonaný v Poľsku v roku 2014. Pomocou modelu latentných tried bolo možné identifikovať a popísať skupiny v populácii, ktoré sa medzi sebou líšia odlišným postojom k uvedeným technológiá: skupiny so silnou a slabou preferenciou ku konvenčným autám, segmenty preferujúce vozidlá hybridné a hybridné s možnosťou napájania, a skupinu uprednostňujú elektrické autá na batériu. Aj napriek tomu, že v priemere by spotrebitelia vyžadovali kompenzáciu do výšky až 22,200zł (e5,311), aby prešli od používania konvenčného vozidla k vozidlu na elektrinu, odpovedajúce skupiny v populácii by za túto zmenu boli ochotné zaplatiť okolo 10,100zł (e2,417) v pripáde čisto hybridného vozidla, približne 21,400zł (e5,128) v prípade hybridného vozidla s možnostťou napájania, a okolo 92,800zł (e22,199) v prípade elektrického vozidla na batériu.
The Economic Value of Crop Diversity in the Czech Republic
Tyack, Nicholas ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Odhadujeme ochotu platit (WTP) za zachování rozmanitosti plodin v České Republice. Využíváme metodu výběrového experimentu s cílem zjistit preference lidí pro zachování odrůd vína, chmele a ovocných stromů, zatímco přístup diskrétní volby ("double-bounded dichotomous choice") je použitý ke zjištění preferencí pro zachování nespecifikované, všeobecné rozmanitosti odrůd. Hodnota WTP je odhadnutá pro obě tyto podmíněné produkty pro vzorek respondentů reprezentativní pro obecnou populaci ČR (n=731), tak pro vzorek reprezentativní pro region Jižní Moravy, který charakterizuje zemědělská výroba a produkce vína (n=418). Prokazujeme silnou preferenci respondentů pro zachování odrůd ovocných stromů před odrůdami chmele a vinné révy, a odhadujeme pozitivní průměrnou hodnotu WTP pro obecnou populaci ve výši 56 Kč ($2.26). Průměrná hodnota WTP pro zachování nespecifikované diverzity plodin činí 167 Kč ($6.80). Respondenti z Jižní Moravy mají větší WTP jak pro balík "nespecifikovaných" odrůd , tak pro zachování odrůd ovocných stromů. Celkové přínosy dospělé populace ČR pro zachování balíku "nespecifikované" diverzity odrůd činí přibližně 1.25 miliard Kč po dobu 10 rok (50.5 milionů $), zatímco přínosy ze zachování odrůd ovocných stromů dosahují přibližně 410 milionů Kč po dobu 10 rok (16.8 milionů $), které obě...
Willingness to pay for green electricity
Novák, Jan ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Gutiérrez Chvalkovská, Jana (oponent)
Odhadujeme ochotu platit za elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů energie v České republice. Ke zjištění preferencí spotřebitelů pro různé hodnoty atributů (emise prachových částic, emise skleníkových plynů, velikost zdroje elektřiny z OZE, rozdělení příjmů a nákladů) schémat podpory elektřiny z OZE je použit výběrový experiment. Původní výzkum je proveden na vzorku 404 respondentů žijících ve dvou krajích - Ústeckém (znečištěná oblast) a Jihočeském (čistá oblast). Docházíme k závěrům, že respondenti upřednostňují decentralizované OZE oproti centralizovaným OZE, zvýšení kvality ovzduší v místě bydliště oproti snížení emisí skleníkových plynů. Odhadnutá hodnota ochoty platit za 1% snížení emisí prachových částic činí 49 CZK, což odpovídá 3.7 % průměrné měsíční platby za elektřinu. Ochota platit za zelenou elektřinu je vyšší než současný povinný příspěvek na podporu obnovitelných zdrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Modelování dopravního chování na trase Praha - Brno: aplikace výběrového experimentu
Šilerová, Markéta ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Kaprová, Kateřina (oponent)
Cílem práce je modelovat poptávku studentů po dopravě na trase Praha-Brno a Brno- Praha, tj. zjistit, které atributy a v jaké míře ovlivňují studenty při volbě dopravního prostředku. Vzhledem k tomu, že studenti mají zpravidla nižší příjmy a více volného času než spotřebitelé jiného ekonomického statusu, dá se očekávat, že budou upřednostňovat veřejnou dopravu před osobní automobilovou dopravou a že jejich prioritou budou spíše nízké cestovní náklady na úkor času stráveného na cestě. V současné době existuje mnoho studií, které se zabývají oceňováním času, a to především v USA a v západní Evropě. V posledních letech byla věnována pozornost empirickému šetření pro ocenění atributů cestování také v ČR, avšak žádná z nich se nezaměřuje na hodnotu cestovního času pro specifický segment studentů. K zodpovězení výzkumné otázky aplikuji metodu výběrového experimentu, která se opírá o Lancasterovu teorii hodnoty a teorii náhodného užitku. Prostřednictvím dotazníkového šetření získám potřebná data, která jsou následně analyzována a interpretována.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.